January 10, 2012

In the kitchen: Home-made frapuccino




Remedy - Little Boots

El frapuccino casero es la cosa más sencilla que puede haber, por lo menos el que hago yo ¡Es contra anti-cosineros! Así que si piensas que no tienes dedos para el piano -cuando de cocinar se habla- entonces tienes que intentar con esta receta, es como preparar jugo (no es broma).

Vas a necesitar (1) 1 porción (o bolsa) de café con sabores, (2) 6 cubos de hielo, (3) 1 taza de leche y (4) azúcar a elección. Una vez que hayas reunido todo eso, sólo faltará meterlo a la juguera y mantenerla funcionando hasta que todos los hielos se vuelvan pedacitos. 

Más fácil no se puede, así que no tienen excusas... si quieren pueden ponerle crema chantilly arriba y tienen su frapuccino casero rico y refrescante. Espero que les haya gustado la receta.
Un besito,
Paula.

The home-made frappucino is the simplest thing that I have ever known. At least, this one I make. So if you believe you can’t cook, this is the exception. You have to try this recipe! It’s like preparing juice (not kidding). 

You will need (1) an individual portion of flavored coffee, (2) 6 ice cubes, (3) 1 cup with milk and (4) as sugar as you want. Once you have all the ingredients the only thing you have to do it’s to put everything in the liquidizer and keep it working until all the ice is grinded. 

It couldn’t be easier so you don’t have excuses… if you want, you can put some Chantilly cream on the top and you have your home-made frapuccino. Delicious and freshy. Hope you have liked the recipe. 
xoxo, 
Paula.

15 comments:

  1. thanks for your lovely comment at my blog, maybe we can follow each other dear!
    love your blog, very sweet!
    *
    HF

    http://the-hf-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. me que enamorada de tu taza :)!

    ReplyDelete
  3. Gracias por la receta tiene muy buena pinta!

    ReplyDelete
  4. Voy a intentarlo,pero como mi juguera está media viejurri capaz que se eche a perder jajajaja

    ReplyDelete
  5. me antojeee de capuchinooo! un abrazito, pase por aca besos!

    ReplyDelete
  6. Really? Its that simple! Im gonna try it for myself for sure! Your images make it impossible not to do so! haha.

    xx

    ReplyDelete
  7. Me encantó!! lo haré con el café de vainilla que es mi fav!!
    cuidate!! (:
    xx

    ReplyDelete
  8. Thanks for sharing!

    http://purrincup.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Hi!
    Thank you for visit on my blog:) Yea,books are very magical...when you must study with them:p
    You're from Chile. Amazing,beautiful country.
    Kisses from Europe- from Poland;)

    ReplyDelete
  10. P.s- I like coffe! Do you have a special express ? Because I hav, coffe from this machine is amazing:)

    ReplyDelete
  11. Me encantan los frapuccinos, recuerdo que hace tiempo cuando tenías otro blog pusiste esta una receta de frapuccino también y yo lo hice y me resultó, así que probaré para ver si me vuelve a resultar :)

    Saludos!

    ReplyDelete
  12. Yum yum yum! This looks so good, I want to try it one day. xx

    ReplyDelete
  13. love the colour tone of these pics! xx

    http://sydsense.blogspot.com

    ReplyDelete